Személyes konzultáció

A konzultáció és terápiás ülés célja, hogy elérjük azt az állapotot, amikor szabadon megteszed amit akarsz, és tudsz úgy dönteni, hogy nem teszed meg amit nem akarsz. Ezzel megszüntetve mindent, ami  megakadályoz az ismerkedésben, vagy egy párkapcsolat kialakításában és boldog megélésében. 

A legtöbb lelki nehézség két fő részre bontható, az egyik amikor meg kellene tennünk valamit, de sehogy sem tudjuk rávenni magunkat, a másik az, amikor valamit nem kellene megtennünk, de mégis megtesszük, azaz egy témával kapcsolatban, vagy az egész élettel kapcsolatban gátolt, vagy túlzott a viselkedésünk, az érzéseink.

Az egyik jelenség, amikor gátolt a viselkedésünk, azaz gátlásos-ak vagyunk, nem tudunk dolgokat szabadon megtenni. Emiatt könnyen irányíthatóvá válunk, és gyakran azt vesszük észre, hogy nem a saját életünket éljük.

A másik jelenség, amikor túlzott a viselkedésünk, vagy az érzéseink, nem tudjunk abbahagyni dolgokat, vagy túlzott intezitás –al tesszük. Ezen kívül, ide tartozik a teljesitmény kényszer, megfelelési kényszer, és gyakorlatilag bármilyen kényszer. Ahogy a nevében is benne van ez kényszeres viselkedést jelent.

GÁTLÁSOSSÁG

Elsődleges jelenség az önbizalom hiány, és az alacsony önértékelés. Nem tudunk kiállni magunkért, nem tudunk nemet mondani, nem tudunk kilépni helyzetekből, nem tudunk lezárni dolgokat, nem tudunk ellentmondani, nem merünk ismerkedni és alárendelődünk vagy úgy érezzük kihasználnak.

Ilyen esetekben egy kapcsolatban mindig az van, amit a másik akar. Érdekes megfigyelni, hogy néhány esetben ezeknek megfelelően uralkodó társakat szedünk össze, de máskor pedig, ha nem uralkodó, mi akkor is azt érezzük, hogy uralkodik.

A legtöbb esetben ezen helyzetek mögött olyan gondolatok vannak, mint:

mások fontosabbak, nem vagyok elég jó, én nem vagyok fontos, észre se vennék ha nem lennék, és olykor az is, hogy minek élek.

Jellemzően szorongás kiséri. Ha olyan helyen vagyunk, ahol sokan vannak, vagy nagy tér van, úgy érezzük mintha összenyomna, vagy kicsinek érezzük magunkat. Társaságban visszahúzódóak vagyunk, és inkább csak távolról figyeljük a dolgokat. Miközben figyeljük, vágyunk rá, hogy benne legyünk, de nem merjük.

Ezek természetesen megállítanak az ismerkedésben, valamint párkapcsolatban a boldogság szabad megélésében is gátolhatnak.

Csak úgy, mint az alábbiakban, ezek a helyzetek, és érzések időről időre visszatérnek, és olykor az egész életünket áthatják. Nem ritkán ez létezési állapot lesz, azt hisszük, mi ilyenek vagyunk.

A helyzet az, hogy nem. Senki sem ’ilyen’. Pontosan meghatározható okai vannak annak, hogy valaki így érzi magát, ezeket éli meg, ezáltal pedig kezelhető is.

KÉNYSZERES VISELKEDÉS

Ez okozza azt a jelenséget, amikor úgy érezzük mi mindent megtettünk, és még annál is többet, de az is kevés volt. Ide tartozik minden kényszeres viselkedés, azaz minden olyan dolog, amit nem tudunk abbahagyni, vagy sosem elég, vagy mindig több kell.

Párkapcsolatban ez leggyakrabban azt okozza, hogy túl sok vagyunk a másiknak, és gyakran az jön vissza a másik féltől, hogy úgy érzi ez megfojtja őt.

Vannak bizonyos megnyilvánulások, amiket ezt mutathatják, ezek közül a leggyakrabban előfordulók: küzdelem a szeretetért, nem szeretnek eléggé és még jobban akarunk szeretni, bármennyit is teszel, sosem elég, munkamánia, mások számára fojtogató szeretet, mindennek tökéletesnek kell lennie

Ezek miatt pedig sokszor a kelleténél jóval tovább maradunk benne egy olyan kapcsolatban, ami nem jó. Benne maradunk, és ott egy érzés, hogy még többet kell megtennünk, és ha majd még többet teszünk, akkor majd jó lesz, de ez sosem jön el. Ide tartozik az is, amikor már rég külön vagyunk valakitől, de még mindig, mintha neki akarnánk bebizonyítani valamit. – ez roppant idegesítő tud lenni. De ez okozza azt is, hogy gyakran félelépünk (nem elég egy ember, vagy nem elég semmi), és ide tartoznak a különböző szenvedélyek, valamint a düh, vagy indulatkezelési nehézségek, s minden kényszeres viselkedés.

Érdemes megemlíteni egy köztes jelenséget. Ez a jelenég az, amikor egy gátlásos ember, átfordul kényszeressé. Ilyenkor sajnos sokan úgy érzik rendben vannak, mert meg tudnak tenni dolgokat, amiket addig nem. De ha jobban megfigyeljük, akkor nem csak hogy meg tudnak tenni dolgokat, hanem meg KELL tegyék azokat. Ezzel együtt ebben az esetben, az is megfigyelhető, hogy ha bárki kérdez, vagy próbál megérteni bizonyos viselkedéseket, akkor durva, időnként hisztis reakciókat kapunk.

Az eddig leírtak a leggyakrabban előforduló helyzeteket érzéseket, és a mögöttes gondolatokat érzelmeket tartalmazzák. Továbbá, ezen jelenségek közé sorolható a társfüggőség, vagy a döntésképtelen is, és még jó néhány nem optimális viselkedésforma.

Akármelyikről jelenségről is legyen szó, egy dolog közös – mind olyan dolgok, amikről tudunk, de nem tudjuk megváltoztatni.

Sokan vesznek könyveket, néznek videókat a témában, és próbálják kezelni. Természetesen nagyon sokat jelent, ha valaki megérti ezeket, mert akkor tudja kezelni, és valamelyest kordában tudja tartani a veselkedését, és az érzelmeit. Ezzel sokat tudunk tenni, hogy elviselhetőbb legyen, de ettől még ott vannak, nem szűnnek meg, és újra meg újra előjönnek.

A helyzet az, hogy ezeket nem lehet képzéssel vagy tanulással megszüntetni, ezek viselkedési mechanizmusok. Azaz automatikus viselkedési formák, amik felett látszólag nincs hatalmunk.

Ezek mind olyan viselkedésformák, és érzelmi reakciók, amiket egyszerűen nem tudunk magunknak kezelni. Arról, hogy ennek mi a pontos oka, és miért alakul ez így, ebben a videoban találsz választ: https://szaraz-gabor.hu/kulonleges-eloadas-az-emberi-viselkedesrol/

A konzultáció és a terápiás ülés megszünteti ezeket.

Azáltal, hogy ismerjük ezeket a mechanizmusokat, azt is tudjuk, miért alakulnak ki, így pedig meg is tudjuk szüntetni ezeket.

Belegondoltál már abba, milyen lenne az élet szorongás nélkül? Vagy milyen lenne, szabadon beszélgetni bárkivel, és merni megélni a jó dolgokat? Milyen lenne merni szeretni, és megélni azt, hogy szeretnek?

Talán fel tudsz idézni olyan alkalmat, amikor szabad voltál. Milyen lenne, ha mindig úgy éreznéd magad?

Nos, a helyzet az, hogy ez elérhető. Lehet, hogy ez most még hihetetlen kicsit. Lehet, hogy olyan régóta élsz ebben, hogy nem is tudod milyen szabadnak lenni. Az is lehet, hogy emlékszel rá, de túl rég volt, túl távolinak tűnik. Akárhogy is, nem így születtél. Amikor megszületünk, szabadok vagyunk, csak idő közben történtek dolgok, amik miatt ezt csináljuk magunkkal.

Az ember természetes állapota, nem a szorongás, vagy a kényszeres viselkedés. Az ember természetes állapota a szabadság, amikor vidám, és örülni tud dolgoknak.

Ezen lehet javítani. Ezt helyre lehet állítani. 

Visszajelzések a konzultációról / terápiás üléseken megtapasztaltakról…

Szia Gábor!
Köszönöm a mai beszélgetést is! Nagyon furcsa dolog történt. A sírás hamar átfordult. A nagy tátongó sebtenger, nagyobb, mint én magam, begyógyult. Rögtön!
Valahogy így:
Felszakadt egy hatalmas bibi. Nem szennyeskosár az életem. Nem vagyok hibás!
Enyém a Világ! – és mindenki másé is.

Olyan, mintha már régebben is repedezett volna a tojáshéj, sokszor fény is szűrődött be, volt, hogy kidugtam az orrom, volt, hogy a lábaim és szaladgált a tojás. De tojás volt. Tojáshéjban voltam. Fogvatartva. Mint egy fióka. De mi emberek elevenszülők vagyunk. A tojáshéj felesleges védelemnek hitt korlát.
Van, aki fajtévesztésben szenved(teti a környezetét)?

De most kibújtam! Újra szabad vagyok! Szabad szeretnem másokat.Szabad szabadnak lennem. Szabad önmagamnak lennem.

Szabad, Önállónak, Gondoskodónak, Alkotónak, Sikeresnek, Örömtelinek, Felszabadultnak, Szerethetőnek, Elfogadhatónak, Ragyogónak, Brilliánsnak , Gyógyítónak, Fejlődőnek, Ámulatba ejtőnek, Boldognak, Bármilyennek, Társaságban, Egészségesnek, Vékonynak, Sportosnak, Extrém nőiesnek, Kreatívan ábrándosnak, Művészinek, Vagánynak, Belevalónak, Nagyszájúnak, Megbízhatónak, Önkifejezőnek, Tehetségesnek, Humorosnak, Szerelmesnek, Szerelemben élőnek, Jó memóriájúnak, Biztonságban lévőnek, Szépnek, Csinosnak, Gazdagnak, Bizalommal rendelkezőnek – lennem
Szabad mindezeknek is lennem, amellett, hogy cuki, jóindulatú stb. is vagyok és lehetek.
Mindig is úgy éreztem, nem szabad lennem, nem szabadott volna megszületnem.
Most, végre újra SZABAD LENNEM!

————–

„Gyermekként megtapasztalni a szeretetet, úgy hogy nem volt benne részem, szinte lehetetlen, nem tudom milyen érzés. A gyermek igazi, őszinte, boldog lélek, aki folyamatosan tapasztalja meg a szeretet érzéseit. Én nem tudtam milyen az, ha igazán szerethetek.

Felnőttként a kapcsolataimban azt gondoltam, úgy lehetek igazán boldog, ha a másik boldogságát élem meg. Azt a szeretetet adom, ami az ő számára a jó, ismert szeretet. De mi az ő számára a jó, a megfelelő szeretet? Nem tudhattam…. Hisz nem az én általam érzett szeretetet adtam. Igazából nem is tudtam, hogyan lehet szeretni valakit.

Most újra gyermekként érzem magam, őszinte, szeplőtlen, tiszta gyermeki szeretet van bennem, amit nem félek kimutatni és felszínre hozni. Ez vagyok ÉN….

Rájöttem, hogy nem lehet úgy szeretni, ahogy mások szeretnének, hanem úgy ahogyan én tudok. Csak eddig sosem így csináltam. És mikor éreztem, hogy a kapcsolataimban az nem ÉN vagyok, már nem volt jó nekem sem, és a páromnak sem. Nem értették miért változtam meg. Pedig nem változtam, csak akkor lettem igazán önmagam. Csak ezt én sem tudtam kezelni. Ez idegen volt számomra, és így már nem volt jó a kapcsolatban lenni egyikőnknek sem.

Hogy miért azt szeretem, akit nem lehetne? Könnyebb volt mindig olyan valakit szeretni, aki elérhetetlen, mert saját magamban nem bíztam, hogy elég jó lehetek a másik szeretetére, ha csupán én saját magamtól szeretek. És féltem attól, ha nem vagyok elég jó, elveszítem azt akit igazán szeretnék magam mellé. Ez egyfajta védekezés volt, amit felismertem.

Most már tudom, hogy tudok méltón, szabadon szeretni, csak meg kell találnom azt a valakit, aki mellett igazán ÖNMAGAM tudok lenni…”

————–

A társkeresés nem könnyű manapság, és ezen csak rontanak a gátlások, vagy kényszerek. Olyan ez, mintha behúzott kézifékkel próbálnánk eljutni valahova. Ha eljutottál oda, hogy végre kiengednéd a kéziféket, akkor töltsd ki az űrlapot és kérj időpontot!

Konzultáció – online: 15.000.ft/óra

Terápiás ülés – személyes: 25.000ft/óra  (Budapest, Miskolc)

Áprilisban az első alkalom díjmentes!  

– azok számára, akik még nem voltak konzultáción, vagy terápiás ülésen.